kathmandu je poln mali trgov kot je ta na sliki in če se sprehajaš okoli, se kar zaletavaš vanje.

Kathmandu, če ga proučuješ od doma, izgleda veliko bolj zapleten, kot dejansko je. Vse, kar moraš vedeti je, da je tvoj cilj pristati v četrti imenovani Freak street ali pa njeni malce dražji in bolj razviti sosedi Thamel. Poglej mapo tukaj. Na letališču poskušaj stopiti ven iz zapore, ki taksistom preprečuje vstop ne da bi plačali dodatno vstopnino, in si tako zagotovi malce cenejšo vožnjo. Pripravi se na dobra pogajanja in če ti uspe, boš do četrti Thamel odštel cca. 300 INR, nekaj podobnega pa tudi do Durbar squarea, kjer te…

Najino potovanje v Nepal je trajalo le en mesec. Vsaj 11 mesecev premalo, da bi lahko suvereno rekla, da sva ga prečesala po dolgem in počez. Pa vendar sva na enem mestu zbrala nekaj najinih priporočil, nasvetov in napotkov, kako v Nepalu preživeti z omejenim budgetom, hkrati pa doživeti kar največ. Upava, da pridejo kdaj komu prav. Nama je uspelo, da sva v Nepalu na dan zapravila med 20 in 25 € skupaj, za oba, vse vključeno. Tukaj lahko snameš e-book 27 nasvetov za poceni potovanje po Nepalu. Preberi…

Ko nimaš pojma, kaj greš gledat v kino, potem pa te fičlm prilepi na sedež in si, ne da bi se zavedal, bašeš kokice v usta, kot da je to zadnja hrana na svetu, pozabiš na svet okoli sebe. No, tako. Recimo, da je Nepal ta film. Sem sva prišla brez pričakovanj. Z nekaj skromnimi željami v smislu “bova malo hodila naokoli za kakšen dan dva, kakšno urico na dan”. Pa se je izkazal za deželo pod soncem, ki ji klišejski slogan “Once is not enough” paše kot…

Sem čisto pri miru in opazujem, kako ob sončnem zahodu spreminjajoča se barva neba določa intenzivnost barv templjev, ki se s svojimi narezljanimi strehami sramežljivo bohotijo visoko nad menoj. Za menoj leži brezdomec, katerega barva kože se počasi kameleonsko navdaja temnih barv njegovih oblačil. Ali vsaj tistega, kar je ostalo od njih. Vonj zraka ne ustreza prelestnemu rumeno-rdečemu ozadju. Smrdi. Po sečnini, po iztrebkih. Pa kislem. Po izpušnih plinih. Zvok zvončkov, ki jih mimoidoči nežno zvončkljajo ob raznoraznih mini templjih in spomenikih božanstev, se spajajo z zvoki težkih…

Jeva korenček, ki sva ga kupila na eni izmed prašnih ulic Kathmanduja. Belo redkev sva snedla že prej, takoj po tem, ko sva spila vsak svoje pivo in pokadila en cigaret Camel Light. Poslušava CD z budističnimi mantrami, ki sva ga pri prijaznem stricu kupila včeraj. Na mizi v najini prijetno mali sobici leži razpolovljena nedotaknjena papaya, za katero ob nakupu seveda nisva vedela, da ni zrela. Ob postelji imava 5 plastenk vode, v eni je rehidracijski prašek, ker najin kakec danes ponovno ni čvrst. Poleg tega, pa…

Newari so ena izmed manjšin v Nepalu. Le okoli 1,5 % prebivalstva. Znani so po relativno visokem dohodku in seveda s tem povezano mentaliteto, da je potrebno v življenju dobro jesti in se veseliti. Bingo. Izbrskala sva tipično Newari restavracijo, si naročila že sestavljen reprezentativen meni in dobila sledeče: Predjedi – ocvrt krompirčev v tradicionalni mešanici začimb – trije ovčji momoti – popražena sojina semena – fižolova juha Glavne jedi – basmati riž – črna leča – ovčje meso v sladki omaki – meso divjega prašiča mariniranega v lokalnih začimbah…

S “sotrpini”, ki jih srečujeva na najini poti, smo si edini: najlepše, kar lahko zaželiš popotniku je “čim manj zadnjih dni“. Ti so res tečnobe med tečnobami. Najprej zjutraj vstaneš, pogledaš na uro (kar je sicer prava redkost), pohitiš na zajtrk, prideš nazaj v sobo, si površno umiješ zobe in v nahrbtnik nekotrolirano tlačiš vse tisto, kar leži po sobi naokoli. Saj bi se pogovarjal, ampak so misli preveč okupirane s tem, kje ujeti bus do naslednje lokacije, koliko bo stal in koliko ga boš preplačal. Ne veš,…

Bandipur (Potovanje v Nepal)

“Počutim se, kot Primiceva Julija,” je bila moja prva misel, ko so najini, tokrat še posebej siti nahrbtniki, po 4 urni vožnji iz Pokhare utrujeno padli na tla v majhni izbi s pogledom na osrednji bazar vasice Bandipur. Nobenih avtomobilov, nobenih motorjev. Niti koles. Tla tlakovana z velimi ploščatimi kamni nepravilnih oblik, na vsaki strani pa dvonadstropne vrstne hiše. V spodnjih nadstropjih trgovinice in gostilnice, zgoraj pa pisane fasade z majhnimi okni, izza katerih so umirjeno kukali obrazi deklet, njihovih očetov, njihovih zgubanih, a še vedno nasmejanih dedkov….